From careless consumption. To better use.

Pro snížení tlaku na planetu a zajištění lepší budoucnosti je nutné změnit naše vzorce chování a priority. Spojme síly a společně přispějme k udržitelnějšímu způsobu života. Přečtěte si více o našich krocích v oblasti udržitelnosti a jak tuto výzvu přijímáme společně s vámi.

Access more.
Consume less.

Společnost Sellpy byla založena v roce 2014 s cílem dám oblečení a ostatním věcem druhou šanci. Od té doby jsme naši vizi přetvořili v praxi a dali více než 30 milionům věcí nový domov.

V Sellpy chceme inspirovat k chytřejšímu nakupování. Vytvářením povědomí o tom, jak naše každodenní rozhodnutí ovlivňují životní prostředí, chceme povzbudit lidi, aby přehodnotili své spotřebitelské návyky.

Na mnoha produktech Sellpy najdete odhady, kolik vody a CO2 by bylo potřeba k výrobě podobného nového produktu. Nákupem použitého zboží místo nového šetříte emise a lépe využíváte omezené zdroje.

Většina věcí, které prodáváme, pochází od soukromých osob, ale jako odborníci na nakládání s unikátními předměty považujeme za naši povinnost dát šanci k využití i věcem od vybraných společností, které nemají možnost je samy prodat.

Společně jsme ušetřili:

272,735

tuny oxidu uhličitého

tolik jako...

…276,607 lety mezi Londýnem a New Yorkem

107,289

milion litrů vody

tolik jako...

…potřebné k výrobě 766,350,835 šálky kávy

Náš klimatický dopad

Zpracování a prodej zboží také způsobují určité množství emisí skleníkových plynů. Říkáme tomu náš klimatický dopad, který zahrnuje emise z provozů Sellpy a našich partnerů – jako je spotřeba energie v našem skladu, výroba obalových materiálů, vyzvednutí a dodávky. Výroba nového předmětu však vyžaduje více zdrojů než manipulace a přeprava použitého předmětu. Navzdory tomu je naší povinností neustále pracovat na snižování našich emisí. Odhad našeho klimatického dopadu můžete vidět na stránce produktu pro danou konkrétní položku.

Udržitelnější životní styl

Trend second hand roste. Jak ale dnes nakupujeme použité věci? Sellpy se zeptal 1 000 Švédů na jejich návyky při nakupování z druhé ruky a shrnul klíčové poznatky v této zprávě.

Klíčové poznatky z reportu

63,9 % lidí považuje udržitelnost a životní prostředí za (docela) důležité při nákupu oblečení, ale 38,9 % z nich nakupuje nové oblečení alespoň jednou měsíčně.

Každý třetí člověk má ve svém šatníku více než 10 kousků oblečení, které nikdy nenosil.

82 % lidí vnímá nákup second hand zboží dnes jako společensky přijatelnější než před 5 lety.

Časté dotazy

Každý den se v našich skladech odbaví tisíce zboží. Naším primárním cílem je dodat všechny tyto položky ve stejném stavu, v jakém byly odeslány. Proto je naší povinností chránit veškeré zboží před vnějším prostředím a zajistit jeho bezpečnou přepravu.

Společně s našimi partnery jsme ručně vybrali nejvhodnější obaly, které tyto požadavky splňují. To zahrnuje ikonickou modrou tašku Sellpy, která je vyrobena ze 100% recyklovaného materiálu. Náš lehký průhledný plastový sáček zajišťuje hladkou manipulaci a umožňuje vizuální kontrolu kvality před odesláním. Naší ambicí je, aby se i tato taška stala součástí rodiny recyklovaných obalů.

Ve společnosti Sellpy si dobře uvědomujeme klimatický dopad, který má spotřeba na naši planetu, a aktivně pracujeme na snížení našeho vlastního. Zaprvé přispíváme k ekonomickému posunu od lineárního k oběhovému tím, že inspirujeme zákazníky k nákupu a prodeji z druhé ruky. Tím se prodlužuje životní cyklus výrobků, které by jinak zůstaly nevyužity nebo skončily jako odpad. Za druhé, investujeme do solárních panelů pro naše nové sklady, abychom umožnili energeticky efektivní provoz. Za třetí, neustále pracujeme s našimi partnery na udržitelnosti v oblastech, jako je balení a dodávky. Například odesíláním objednávek v opakovaně použitelných papírových sáčcích s certifikací FSC a prováděním dodávek ve vozidlech, která jezdí na obnovitelná paliva, kde je to možné.

Odpovědnost za snížení dopadu používání služeb Sellpy na klima je na nás. Víme ale, že našim zákazníkům záleží na planetě, a proto jsme připravili několik jednoduchých tipů, jak pomoci. Jako prodejce můžete přispět tím, že naplníte každou tašku na maximum a pošlete všechny objednané tašky. Nezapomeňte také správně vyplnit adresu a telefonní číslo pro jednoduché vyzvednutí. Jako kupující můžete přispět tím, že místo mnoha malých objednávek zadáte jednu větší s více položkami. A pokud objednávka dorazí na výdejní místo, nezapomeňte si ji včas vyzvednout, než bude vrácena zpět.